“Kahoot! A blended learning engagement tool. Insights into our experiences so far”, Vortrag des Kahoot CEO Asmund Furuseth (Norwegian University of Science and Technology) am eLearning-Tag 2013.

“Kahoot! is a classroom response system which creates an engaging learning space, through a game-based digital pedagogy. Kahoot! is an easy-to-use blended learning platform which works on any device, making the classroom interactive, encouraging both educators and learners to ask great questions.”

Asmund Furuseth
Norwegian University of Science and Technology (NTNU)

Über die Anwendungsmöglichkeiten von Kahoot! an der Technischen Universität Berlin haben wir bereits berichtet. Lesen Sie zum Beispiel unseren Beitrag zu “kahoot” am FG Elektrische Energiespeichertechnik sowie den Artikel zum Abstimmungstool “kahoot” am Quality and Usability Lab.

Sie interessieren sich darüber hinaus für Alternativen, um die Möglichkeiten und Grenzen von Kahoot im direkten Vergleich zu erschließen? Lesen Sie dazu beispielsweise unseren Artikel über das Abstimmungstool Socrative in Übungen zu Batterie- und Energiespeichertechnik.